Már látszanak az eredményei az eszközfejlesztéseknek

Újabb eszközöket kaptak a Magyar Vitorlás Szövetség tagszervezetei. Mostantól hét darab új Ford Tranzit Custom típusú kisbusz áll szolgálatba a balatoni megállópontokon. Az elmúlt évek során történt eszközbeszerzéseknek érezhető a hatása, ugyanis egyre többen szeretnék megismerni a vitorlás sportágat. Holczhauser Andrással a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkárával beszélgettünk.

VI: Hogy értékeled az elmúlt néhány évet? Legfőképpen az utánpótlás-nevelés volt a cél, valamint a vitorlázás minél szélesebb körű népszerűsítése.

HA: A Magyar Vitorlás Szövetség egyik kiemelt célja, hogy a vitorlázást minél több fiatallal, minél több, a vitorlázás iránt érdeklődővel megismertesse. Ebben nagyon nagy segítségünkre volt a GINOP-os pályázat, hiszen az elmúlt két évben összesen 199 darab kishajót helyeztünk ki 27 tagszervezetünknél, illetve mostantól hét darab kisbusz segíti majd ezeknek a hajóknak a mozgatását valamint a vitorlázók szállítását az egyes megállópontok között.

Az elmúlt években jelentősen nőtt az ifjúsági vitorlázók száma mind a szabadidős vonalon, mind pedig a versenyengedélyesek terén, aminek nagyon örülünk. Hogyha egy kicsit előrébb tekintünk és a versenysportot megvizsgáljuk azt látjuk, hogy a létszámok exponenciálisan nőttek, nem beszélve az eredményességről. Gondolok itt Berecz Zsombor és Érdi Mária, a Vadnai illetve a Gyapjas testvérek fantasztikus nemzetközi eredményeire.

VI: 2020 az olimpia éve és nyilvánvalóan a vitorlás társadalom is az olimpikonokra fókuszál. Mennyiben marad idő, energia a kedvtelési célú vagy túravitorlázásra, illetve erre az útra ami azt jelenti, hogy tovább népszerűsíteni és még többeket bevonni a sportágba?

HA: Véleményem szerint nagyon fontos az, hogy a szabadidősportot erősítsük. A vitorlázásban nagyságrendileg négyezer versenyengedélyes sportolóval rendelkezünk és közel harmincezer vitorlázóval aki kedvtelési célból űzi a sportágat.

Azt látjuk, hogy jelentősen nő a nagyhajós létszám is, valamint a hajók száma is. A keleti-medencében a Balatonon jóformán nincs már szabad kikötőhely. Mindenképpen kiemelt prioritásként kell kezelnünk a túravitorlázást.

VI: Van lehetőség tovább gondolkodni? Vannak még pályázati lehetőségek? Van-e még út?

HA: Igen, mi bízunk benne, hogy lesznek még lehetőségei a Magyar Vitorlás Szövetségnek illetve a Magyar Vitorlás Akadémiának.

Egy hosszabb távún stratégia kidolgozásán dolgozik az elnökség és bízom benne, hogy a következő pár évben szintén ilyen dinamikus fejlődést észlelhetünk majd sportágunkban.