A négy évszakos Balaton gondolata nem újkeletű, a szolgáltatók körben régóta léteznek ezt hirdető összefogások, ilyen például az egész éves nyitva tartásra törekvő gasztronómiai vállalkozásokat összefogó Balatoni Kör, vagy a Nyitott Balaton kezdeményezés. A Visitbalaton365 szolgáltatóként, marketingeszközökkel segíti az egész évben nyitva tartó szolgáltatókat abban, hogy jobban láthatóvá váljanak és a hangjuk még inkább hallható legyen. A részletekről Princzinger Péter a VisitBalaton365 ügyvezetője beszélt a napokban a radiocafe 98.0 műsorában.
„A Balaton térségéről 100 magyarból 88 a hőségre, a napsütésre, a strandra és a gumimatracra asszociál, miközben a Balaton valójában borvidék és parádés aktív turisztikai térség. Nem pusztán a turisztikai forgalom 65 százalékát adó 10 helység, hanem 177 település alkotja, 250 ezer ember lakóhelye, és további 150 ezer fő második otthona”
– kezdte Princzinger Péter a beszélgetést.. Meglátása szerint szintén jellemző, hogy a budapestiek az északi partot Almáditól Tihanyig, a délit Siófoktól Balatonföldvárig, vagy maximum Balatonszemesig ismerik, miközben a tótól 3-5 kilométerre eltávolodva csodás helyeket találni, a Balaton-felvidék, a Keszthelyi-hegység, a Nyugat-Balaton, a Kis-Balaton, a Nagyberek és a Somogyi-dombság szépségére számos vendég rácsodálkozik.
A Káli-medence jó példa arra, hogyan válhat egy helyszín népszerű és menő célponttá, ha a beköltözők a helyiekkel közösen találnak ki új vonzerőket.
A túlturizmus által érintett, népszerű külföldi üdülőhelyek sűrűsége a magyar tengernél – a két nyári hónapról eltekintve – szerencsére nem jellemző, ettől függetlenül a VisitBalaton365 által végzett látogatómenedzsment tudatosan törekszik a forgalom időbeni és térbeli elosztására. Az év másik tíz hónapjában igyekeznek vendéget csalogatni a tóhoz és azt is megmutatják, miért érdemes a parttól eltávolodni – hangzik el a műsorban.
A beszélgetésből kiderül, hogyan igyekszik a VisitBalaton365 négy évszakossá tenni a Balatont. Princzinger Péter szerint nincs értelme szezonhosszabbításról beszélni, hiszen aki azt várja a tótól októberben, mint nyáron, csalódott lesz.
A tó őszi arcát felfedezni vágyóknak új weboldalukon, a visitbalaton365.hu-n adnak ötleteket és inspirációt. A portálon 1500 olyan szállás- és vendéglátóhelyet, valamint egyéb attrakciót gyűjtöttek össze, amelyek egészen biztosan nyitva vannak ebben az évszakban, emellett gasztronómiai, kulturális és zenei eseményeket is ajánlanak.
„Minden héten három komplex ajánlattal rukkolunk elő, ezeket helyismeretünk és a saját ízlésünk alapján állítjuk össze. Tudatosan nem a népszerű helyszíneket és programokat, hanem a rejtett kincseket népszerűsítjük, hogy távolabb vigyük a látogatókat a parttól és a frekventált településekről”
– mondta az ügyvezető.
A négy évszakos Balaton gondolata nem újkeletű, a szolgáltatók körben régóta léteznek ezt hirdető összefogások, ilyen például az egész éves nyitva tartásra törekvő gasztronómiai vállalkozásokat összefogó Balatoni Kör, vagy a Nyitott Balaton kezdeményezés – sorolja a szakember.
A Visitbalaton365 szolgáltatóként, marketingeszközökkel segíti az egész évben nyitva tartó szolgáltatókat abban, hogy jobban láthatóvá váljanak és a hangjuk még inkább hallható legyen.
Hogy van még mit tenni, azt jól mutatja a szervezet tavasszal végzett repreneztatív kutatásának eredménye. Eszerint ugyanis a Balatonnal kapcsolatos asszociációkban a strand, a lángos, a hekk és a sör szerepel az első helyen, a kerékpározás csak a lista 17. helyén áll, a bor pedig nem szerepel az első 25-ben, annak ellenére, hogy Magyarország egyik legnagyobb borvidékéről beszélünk.
„Le kell bontanunk azt az előítéletet, mely szerint a tónál nincs semmi, se program, se látnivaló”
– magyarázta Princzinger Péter miért lett az „1000 indok az őszi Balaton mellett” a kampányuk mottója és miért a négy évszakos Balaton témában várják a fiatalok újító gondolatait a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen.
A számok azt mutatják, hogy a kerékpáros vendégek száma évről évre dinamikusan nő – érintett egy újabb topikot a beszélgetés. A forgalomszámlálók 30 százalékos növekedést mutatnak a tavalyihoz képest, a Bahartnál 20-25 százalékkal nőtt az eladott kerékpáros jegyek száma, a bringakölcsönzésben 40 százalékos a bővülés.
„A kis távolságok és a szolgáltatói hálózat sűrűsége is amellett szól, hogy ne ülj autóba”
– emeli ki a műsorban Princzinger Péter, aki turistaként és szakmabeliként is elégedett az itteni szolgáltatások színvonalával, azokat külföldi barátainak is bátran ajánlja.
A teljes beszélgetés alább meghallgatható: